♥ Sura degar och söta smulor ♥ ♥ Tummade böcker ♥

Jaktmark av Helene Tursten

Publicerad 2015-06-08 21:51:30 i Böcker,

God kväll!

Mera böcker!! :-) Recension nummer 14…

Jaktmark
Författare:
Helene Tursten

”Ingen orkar säga Länskriminalpolisen i Västra Götalands mobila enhet. Vi säger LVM”, brukar Embla säga när någon frågar var hon arbetar. Tillsammans med två kollegor rycker hon ut som stöd när de lokala resurserna tryter. När Embla som vanligt åker hem till sin barndoms Dalsland för att vara med i årets älgjakt bryts semestern brutalt när två av medlemmarna i ett annat jaktlag försvinner spårlöst.

Jaktmark är första delen i Helene Turstens nya serie om Embla Nyström, en 28-årig polis som är nordisk mästarinna i lätt weltervikt och har rötterna väl förankrade i det skogsrika, vackra norra Dalsland. 

Vad tycker jag om boken?
Helene Tursten är duktig på att skapa och skildra intressanta karaktärer liksom att bygga upp en stämning. Den nya boken om Emla är inget undantag. Emla själv har ett mörker inom sig och bär på jobbiga minnen. Det ger boken ytterligare en dimension förutom själva deckarhistorien. Tyvärr är intrigen inte den starkaste även om den är välskriven. Den är ganska så förutsägbar och jag förstår relativt snart vem som är mördaren. Kanske har jag lite svårt att ändra inställning, men jag tror att jag föredrar Irene Huss. Emla och Jaktmark får emellertid klart godkänt!

Betyg: 3/5
Kram, Cicci

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela